Przesyłka z wymiany.

Temat: Naj - naj czyli rekordy (nieco dlugie)


schut@poczta.onet.pl wrote:

a wiesz jak mozna kombinowac na tej trasie ( tak jak  niewim poco z kolobrzegu
do bialogardu a potem dopiero gdynia),
wymieniajac ta trase chodzi mi o odleglosc, albo kolobrzeg - ust.dolne
no i tak kol-goleniow, goleniow - szczecin - legnic - wroclaw itd tez wyjdzie
pare km


Chyba nie do konca zrozumiales, na czym polega odnotowany przeze rekord.
Nie chodzilo mi o najwieksza odleglosc miedzy dwoma punktami na sieci
PKP (wtedy faktycznie w rachube wchodzi jakies Swinoujscie czy
Trzebiatow-Lupkow). Mialem na mysli sytuacje taka. Jestes w miejscowosci
A i wyjezdzajac o pewnej
godzinie chcesz, jadac wylacznie pociagami, dojechac jak najszybciej do
miejscowosci B. Pytanie - jakie to sa miejscowosci i jakie polaczenie
miedzy nimi, zeby "wyrobic" jak najwiecej kilometrow.
Oczywiscie najkrotsza trasa z Kolobrzegu do Hrubieszowa wiedzie przez
Bydgoszcz-Warszawe-Lublin (ewent. przez Chojnice-Dzialdowo - nie mam
przy sobie cegly, zeby sprawdzic). Ale jesli wyjedziesz pociagiem z
Kolobrzegu o 12.00, to jadac wylacznie pociagami do Hrubieszowa
dojedziesz najszybciej przez Bialogard-Gdynie-Wawe-CMK-Krakow-Belzec co
daje 1322 km.

Przemek


Źródło: topranking.pl/1568/naj,naj,czyli,rekordy,nieco,dlugie.php


Temat: Naj - naj czyli rekordy (nieco dlugie)


Chyba nie do konca zrozumiales, na czym polega odnotowany przeze rekord.
Nie chodzilo mi o najwieksza odleglosc miedzy dwoma punktami na sieci
PKP (wtedy faktycznie w rachube wchodzi jakies Swinoujscie czy
Trzebiatow-Lupkow). Mialem na mysli sytuacje taka. Jestes w miejscowosci
A i wyjezdzajac o pewnej
godzinie chcesz, jadac wylacznie pociagami, dojechac jak najszybciej do
miejscowosci B. Pytanie - jakie to sa miejscowosci i jakie polaczenie
miedzy nimi, zeby "wyrobic" jak najwiecej kilometrow.
Oczywiscie najkrotsza trasa z Kolobrzegu do Hrubieszowa wiedzie przez
Bydgoszcz-Warszawe-Lublin (ewent. przez Chojnice-Dzialdowo - nie mam
przy sobie cegly, zeby sprawdzic). Ale jesli wyjedziesz pociagiem z
Kolobrzegu o 12.00, to jadac wylacznie pociagami do Hrubieszowa
dojedziesz najszybciej przez Bialogard-Gdynie-Wawe-CMK-Krakow-Belzec co
daje 1322 km.

Przemek


ok  ruzumim

Schuter


Źródło: topranking.pl/1568/naj,naj,czyli,rekordy,nieco,dlugie.php


Temat: Ustronie, czas jazdy, postój w Gdyni


Z Wejherowa wyjeżdza o 5 44, a do Lęborka przyjeżdza 6 33. Na
tym odcinku trzy razy zjechaliśmy na boczny tor żeby mieć mijankę z
SKM. Czemu SKM chociaż raz nie może poczekać, a pośpiech ma aż trzy.
Dla PLK pierwszeństwo na tym odcinku mają pociągu SKM niż pośpieszne.


Wszystkie 3 osobowe krzyżowane z Ustroniem między Wejcherowem i Lęborkiem to
pociągi dowożące ludzi do pracy/szkoły (w Gdyni są na 6:24, 47, 7:28).
Pierwszeństwo takich pociągów w godzinach szczytu jest jak najbardziej
zrozumiałe. Te 2 wcześniejsze mają najkrótszy czas przejazdu na tej trasie w
ciągu dnia.
Podobnie jest z resztą w przeciwnym kierunku. Ustronie ma wśród pośpiesznych
2 od końca czas przejazdu Warka - Radom.


Nie można było by skrócić postój w Gdyni i przez to by miał mniej
mijanek.


Też byłyby 3, tylko zamiast ostatniego osobowego - Ex Słupia. Obecnie
krzyżowanie to odbywa się (bezstratnie) w Wejcherowie.


Pół godziny stoi sobie w Gdyni bez sensu. (...)
Ustronie w drugą stronę do Krakowa, też ma długi postój w Gdyni.
Pośpiech z Lublina do Kołobrzegu który w sezonie jezdzi za Ustronie od
20. Cze do 29. Sie, stoi w Gdyni tylko 5 minut.


W trasie Ustronia od Krakowa do Gdyni w sezonie jedzie pociąg do Helu.
Lublin/Kielce - Kołobrzeg od Warszawy jedzie za nim w odbiegu. Godzina
odjazdu Ustronia z Gdyni jest tak ustalona, żeby ten sezonowy jechał do
Kołobrzegu wg takiego samego rozkładu jak Ustronie poza sezonem. W drugą
stronę jest tak samo.


Źródło: topranking.pl/1569/ustronie,czas,jazdy,postoj,w,gdyni.php


Temat: PKP proponuje podróż o 9 godzin dłuższą
Witam!

Wybieram się z Krakowa do Świnoujścia osobówkami. Jak zwykle przed
podróżą uruchomiłem rozkład na stronie PKP, żeby sprawdzić połączenie
(trasa Kraków-Świnoujście, tylko komunikacja podmiejska). Oto co otrzymałem:

http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=2&ident=cz.046662...

Wyjeżdżając pierwszym pociągiem z Krakowa (4.07), podróż zajmie nieco
ponad 27h (nocka w Kołobrzegu). Najkrótsze znalezione połączenie to
ponad 25h. W sumie niespecjalnie mnie to zdziwiło, bo przecież PKP znane
jest z likwidacji wszelkich możliwych skomunikowań. Zastanowił mnie
jednak fakt, że żadne połączenie nie wykazało najprostszej trasy przez
Krzyż.

Z ciekawości sprawdziłem o ile dłuższa byłaby podróż z pominięciem
Rzepina czy Kołobrzegu i wpisałem "przez Choszczno". Rezultat taki:

http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=2&ident=d8.049122...

Wyjazd 4.07, przyjazd 22.45, czas podróży 18.38. A więc jednak jest w
miarę sensowne połączenie!

I tu pytanie. W jaki sposób działa ten rozkład, skoro pomija najprostsze
połączenia, wymyślając jekieś dziwne trasy?

PS. Podróż powrotna już nie wygląda tak różowo (a jeszcze kilka lat
temu, jak był pociąg po 3.00 ze Świnoujścia, podróż zajmowała tylko 16
godzin). Ale i tu rozkład nie znajduje najprostszego połączenia.
Większość pokazywanych połączeń jest przez... Berlin(!).

Pozdrawiam
Jacek


Źródło: topranking.pl/1573/pkp,proponuje,podroz,o,9,godzin,dluzsza.php


Temat: Trasa Wroclaw - Poznan
Hello ,

Thursday, July 27, 2006, 8:13:21 PM, you wrote:


Jeden z najlepszych programow do nawigacji po Polsce pt. Automapa, wytyczyl
trase (niby najszybasza) przez Krotoszyn, Jarocin...
Mozecie mi powiedziec czemu?


Nie mam pojęcia - mi wyznaczył E261/5 (197 km)


Pobieznie patrzac na mape widac ze jest to dluzsza droga...


A Tobie się wydaje, że najszybsza to najkrótsza?
Krótką (179 km) natomiast wyznaczył przez Śrem.


Calkowita trasa to Krakow---Kolobrzeg... do Wroclawaia nie ma problemu ;-)


Ale dlaczego z Krakowa do Kołobrzegu przez Wrocław? Jaki sens ma
przebijanie się przez rozkopany Wrocek?

Aaaaa! Już widzę - jak mu każesz wyznaczyć całą trasę szybką to pcha
przez Wrocek, Krotoszyn i Jarocin. Ale różnica drogi w porównaniu do
E261/5 jest niewielka.
Zgłoś błąd automapy producentowi.


Źródło: topranking.pl/1609/trasa,wroclaw,poznan.php


Temat: Jak dojechac do Kolobrzegu
Chce przejechac trase:
Krakow - Kolobrzeg
i z powrotem.

Jaka opcje wybrac?
Jest wiele mozliwosci, ale chodzi mi o najkrotszy czas przejazdu,
zakladajac, ze nie przekraczam przepisowych predkosci.
Jazda tylko w dzien, prawdopodobnie w sobote.
Gdzie sie zatrzymac, zeby cos zjesc.


Źródło: topranking.pl/1611/jak,dojechac,do,kolobrzegu.php


Temat: Inter Regio - propozycje

Piotr Chyliński napisał

| Jedyny nowy pociag "nie dla Warszawy" to nowy Ex "Krakowianka" Krakow -
| Tomaszow - Lodz Widzew - Kutno - Konin - Poznan. Czas jazdy 5:10 - 5:15.
| Odjazd z Krakowa 5:50 w Poznaniu po 11-tej. Skomunikowanie do Szczecina
| jest ICH zdaniem zbedne. Powrotny: z Poznania okolo 16:00.

Genialne ! No nareszcie ktos pomyslal, zeby z Lodzi do Poznania pojechac
najkrotsza czasowo, jak i kilometrowo trasa. Proponuje drugi pociag  tej
relacji, pospieszny, skomunikowany w Kutnie z Kopernikiem w obie strony.


1. Krakowianka to zaden "nowy" pociag tylko pospiech "upgradowany" do Ex
2. Nie sadze zeby w Lodzi wybuchla euforia - mamy wczesniejszy Wlokniarz,
ktory w Poznaniu jest o 10-ej; z powrotem jest o 17-ej (LKaliska p. 21:10).
Jest 7 godzin, przez ten czas mozna cos zalatwic. Przy podrozy Krakowianka
beda tylko jakies 4 godziny, troche malo...

| Generalnie zaniedbuje sie polaczenia duzych osrodkow regionalnych ze
| soba, z pominieciem Warszawy. Dysproporcje te w nowym RJ sie
| poglebia....

To jest niestety smutna racja. Rezygnuje sie z polaczen bezposrednich
pomiedzy osrodkami pozawarszawskimi na korzysc przejazdow przez Warszawe. A
Polska to nie tylko Warszawa !!!
Nie da sie dojechac na przyklad z Lublina do Bialegostoku czy Elku, do
Olsztyna z pominieciem Warszawy. Nie ma nawet bezposrednich pociagow w tej
wydluzonej relacji, przez Warszawe, ludzie musza sie przesiadac.
Z Lodzi do Poznania mamy tylko dwa pociagi, i to dluzsza droga, przez
Ostrow wlkp,
do Olsztyna i na mazury trzeba jechac albo z przesiadka w Toruniu i
Olsztynie, albo w Warszawie, a moglby byc przeciez pociag tak jak byl przez
Sierpc, Brodnice, najkrotsza trasa do Olsztyna i Elku. Przeciez nie tylko
Warszawiacy i Gdanszczanie jezdza na Mazury !!!


A w dodatku poza sezonem z Lodzi bedziemy jezdzic do Gdyni przez Wawe -
poranny ma byc skrocony do Bydgoszczy [teraz do Gdyni-Helu i Kolobrzegu]!!!
Absurd do szescianu!!! Ludzie, ratujcie!


Jaka jest szlakowa na odcinku [...] Plock - Sierpc [...] ?


Aktualnie chyba 0 [slownie: zero] - kursuja autobusy PKP ;)

Pozdro
Kiefer


Źródło: topranking.pl/1572/inter,regio,propozycje.php


Temat: eh, te kasjerki
Co do kochanych pan kasjerek, to mam sporo wspaniałych wspomnień z bliskich
kontaktów (przez szybę).
Kilka lat temu byłem w Bochni i kupowaliśmy ze znajomymi bilet (okrężny do
Kwidzyna).
Aby jechać taniej i coś zwiedzić poprosiłem o bilet do Kwidzyna przez:
Kraków Płasz, Skawinę, Oświęcim, Czechowice Dz. Bielsko B. Zebrzydowice -
Czechowice Dz -  Katowice - Laskowice Pom. Grudziądz .
Wypisywanie biletu trwało prawie 1h a przy tym okazało się że pani nie zna w
ogóle topologii sieci.
W tym roku jechałem również z Bochni tylko że do samego Cieszyna, przez
Katowice, Bielsko (do Trzebini pośpiech). Wyobraźcie sobie że miała do
dyspozycji rozkład "Kurs 90" i nie była w stanie znaleźć tej relacji bo
komputer wypisywał jej inną relację niż ja chciałem jechać. Twierdziła że
nie da się jej wypisać bo w tej wersji (kiepskiej i do bani bez względu na
to kto projektował) są tylko 4 pozycje na stacje pośrednie.  - sory ale nie
wszyscy jeżdżą mało skomplikowanymi  relacjami - na pewno  nie ja.
Ta uparta i zawzięta kobieta notorycznie wpisywała jako I stację pośrednią
Kraków, zamiast od razu podać Trzebinię lub Katowice.
Tak więc przydałoby się tym paniom zrobić mały test z topologii sieci
(przynajmniej na terenie ościennych okręgów - a w zasadzie to te dwadzieścia
parę tysięcy kilometrów linii to chyba nie jest taki problem aby opanować-
przynajmniej stacje węzłowe.

Inna ciekawostka pochodzi z Północnej DOKP.
Jechałem ze swoją wspaniałą dziewczyną (tylko tacy ludzie potrafią wytrzymać
z "maniakami kolei" ) do Puław. Ja kupowałem bilet w Kwidzynie przez
Bydgoszcz, Toruń, Kutno, na pociąg sezonowy relacji (chyba) Koszalin albo
Kołobrzeg do Lublina przez Kutno, (Koluszki gdzieś bokiem), Radom, Dęblin
bokiem [po łącznicy przez Zarzeki ?.
Nad wypisaniem tego biletu pracowały trzy tęgie głowy (dwie kasjerki + facet
od kasy Bagażowej).
Gdyby nie moja pomoc to pewnie zeszłoby dłużej.
Podobne sceny były w Bydgoszczy, gdzie kupowaliśmy bilety dla mojej
dziewczyny. Tam zamiast kasy bagażowej zatrudniono informację PKP oraz kogoś
z nastawni - telefonowali jak ten pociąg jedzie.
Zabawne jest to, że ten pociąg jeździ przez Bydgoszcz, a nikt nie jest w
stanie wypisać na niego poprawnie biletu - skandal i....(tu nie można się
dokładnie wypowiedzieć).

Jeszcze ciekawszą sprawą jest fakt, że odległości na moim bilecie i
dziewczyny oraz na dopłacie do pośpiecha różnią się, (do Bydgoszczy jechałem
pasażerem.

A wszystkie te bilety buły wypisywane właśnie w "Kurs  90".
Ten program jest na tyle toporny i tępy, że wybiera tylko najkrótsze
relacje. Brakuje tam możliwości wprowadzenia kilku (co najmniej  6) stacji
pośrednich lub numeru pociągu ( w opisywanym przykładzie byłoby to
najłatwiejsze), lub mieć możliwość zrobienia podglądu wypisanej trasy - tak
jak w rozkładzie z Gdańska.

W kasie kobieta tłumaczyła się, że nie jest w stanie wypisać inaczej biletu
więc chciała mi wcisnąć bilet w relacji przez Łódź.
Wpieniło mnie to bo ja to przynajmniej coś nieco orientuję się w topologii
sieci, ale taka staruszka, która jedzie raz na kilka lat pociągiem, to co
ona może wiedzieć o pociągi i jego relacji.
PKP usprawiedliwia się i przy każdym okienku wisi notatka, że pasażer sam ma
sprawdzić  poprawność wypisania biletu.

TO KPINA I DURNOTA
Skoro nikt z PKP nie jest w stanie poprawnie wypisać bilet albo znaleźć jak
i którędy jedzie wspomniany pociąg (ok 21 z Bydgoszczy do Lublina - zabawcie
się sami i znajdźcie relację), to jak może to zrobić zwykły klient PKP.

czy macie podobne przeżycia, napiszcie i może coś się skrobnie do Nowych
Sygnałów


Źródło: topranking.pl/1569/eh,te,kasjerki.php


Temat: Nowa taryfa
Z szybkiej lektury grupy przez bramke onietu wnioskuje, ze na grupie nie
pojawilo sie jeszcze streszczenie nowej taryfy - a, ze posiadam zalacznik do
TOB, to pozwole podzielic sie wszelkimi nowosciami i ciekawostkami, ktore
udalo mi sie odnalezc.

No to po kolei:

ogolnie:

- ceny sieciowek

 poc. os., posp. - 426,20
 wszystkie poc.  - 725,00

Przypomne mnozniki:

bezimienna - 1,5
1 kl - 1,5
kwartalna - 2,5
polroczna - 4,5
roczna - 8

Ulga 50% przysluguje posiadaczom legitek: seniora, H-1096, zolnierzom
zawodowym i klawiszom :-)

- ceny doplat za wypisanie biletu w pociagu oraz oplata za przesylke
konduktorska - bez zmian

- kary za brak biletu zaleza od ceny najtanszego biletu u danego
przewoznika. Nieco to absurdalne, za wymuszenie przejazdu 1 kl. IC Lech z
W-wy do Poznania zaplacimy 120 zl, a gdy zlapia nas na gape w WKD pomiedzy
Pruszkowem i Tworkami - 180 zl...

PKP Intercity:

- ceny miejscowek jak podawal Krzysiek Lerski: 9 zl w Ex, 12/18 w IC. Warto
jednak dodac, ze w IC ceny zroznicowano wylacznie wwedlug standardu pociagu
(a nie frekwencji jak to bylo dotychczas). Tansza miejscowka obowiazuje w 5
IC zestawionych z wagonow bez klimatyzacji, tj. : Bystrzyca, Kosciuszko,
Lajkonik, Sawa, Warta.

- ceny rynkowe - jak juz pisal rewizor Cezary, ustalono oddzielna taryfe dla
poc. z cena rynkowa oraz dla przejazdow w poc. hotelowych oraz wagonami
sypialnymi i kuszetkami. Smieszna jest jednak roznica pomiedzy owa taryfa a
ta w pospiesznych PR bo dot. tylko przedzialu do 5 km (sic!). W IC zaplacimy
2,40, w PR 3,60.

A o to spis poc. Ex z cena rynkowa:

Gizycko
Jagiello
Kilinski (tylko w kier. Poznania)
Kujawiak (tylko w kier. W-wy)
Malinowski (na odc. Krakow Gl. - Krynica i z powrotem)
Posejdon (od 2 IX)
Przemyslaw (tylko w kier. W-wy)
Tatry (tylko w kier. W-wy, obowiazuje w dniach kursowania w rel. Krakow
Pl. - Warszawa Wsch.)
Wielkopolanin (na odc. Krakow Gl. - Rzeszow i z powrotem)
Wyspianski (tylko w kier. Krakowa)

Wszystko to jednak tymczasowo - od nowego rozkladu PKP IC wprowadza nowa
taryfe, w ktorej cena biletu na kazdy pociag bedzie zalezec od godziny
wyjazdu, poza tym wprowadzone zostanie kilka ofert taryfowych (wspominal o
nich Grzesiek Piotrowski - ja przypomne:

15% w przypadku:
- kupna biletu na tydzien przed wyjazdem
- kupna biletu powrotnego, pod warunkiem, ze w co najmniej jedna strone
jedziemy w weekend

35% w przypadku
- biletu grupowego (2-5 os.)
- biletu waznego pomiedzy 19:00 w piatek a 14:00 w niedziele
- kupna rocznej karty stalego klienta

Karta zreszta bedzie rozwiazaniem tymczasowym - docelowo wprowadzony
zostanie system punktow, zdobywanych przy zakupie biletu, za ktore pasazer
otrzyma rozmaite znizki itp.

PKP Przew. Reg.:

- miejscowka w poc z [R], RF bez zmian, tj. 7 zl

- wprowadzono nowa oferte dla przejazdow 2 kl. poc. os. na obszarze miast
Krakowa i Wieliczki - niezaleznie od relacji przejazdu placimy najnizsza
stawke (tj. do 5 km) - 2,20. Taka oferta obowiazuje juz od dawna na obszarze
Szczecina i Polic oraz odc. Lublin - Swidnik Wsch.

- nowe ceny relacyjne (cena obliczana wg najkrotszej trasy):

W-wa - Krakow (p. Kielce/Czestochowe)
Krakow - Kolobrzeg (p. W-we/Lodz,Poznan/Ostrow,Poznan)
Wroclaw - Lublin (p. Katowice/Kluczbork)
Wroclaw - Gdynia (p. Bydgoszcz/Bialogard)

SKM:

- bilety potanialy - serio!!! Za przykladowy przejazd Gdansk Gl - Gdynia Gl
zaplacimy 4,00 (dotychczas bylo 4,20).

- zakres taryfy z dotychczasowych 60 km wzrosl do 300 km - oj, chyba nie ma
tyle pomiedzy zadnymi dwiema stacjami granicznymi woj. pomorskiego, na ktore
jak na razie SKM ma koncesje. Ale lepiej przegiac w ta strone, niz na odwrot
(tak jak to ma miejsce w przypadku taryfy podstawowej PKP PR - konczy sie
ona na 1000 km, podczas gdy relacja Przemysl Gl. - Swinoujscie obslugiwana
jednym pociagiem jest kilkadziesiat km dluzsza) - no i nikt nie powiedzial,
ze za pare lat SKM nie dostanie koncesji np. na trasie Jelenia Gora -
Wegliniec ;-)

No i pare innych ciekawostek - np. za 1 km wynajecia ezt EN57 PR licza sobie
15,50 a SKM 13,50 - ale gdy zazyczymy sobie podstawienia EN71 - w PR cena
nie zmieni sie, a na SKM wzrosnie o 4 zlote
:-)


Źródło: topranking.pl/1570/nowa,taryfa.php